МАШИНСТВО И ОБРАДА МЕТАЛА
асасас
Машински техничар моторних возила
Школовањем за ово занимање ученици стичу теоријска и практична знања о моторима, моторним возилима и њиховој опреми, начину функционисања, правилној експлоатацији, одржавању, као и о основним елементима аутоматизације.
У практичном делу који се изводи у специјализованом кабинету у школи, ученици ће моћи да раде и обучавају се на најсевременијем уређају за аутодијагностику на моторним возилима.
У току школовања, ученицима се као обавезан део наставе омогућава обука за возача Б категорије.
Овим образовним профилом ученици се обучавају и прате савремене токове у погледу мотора и моторних возила и као такви имају велику могућност запошљавања и приватног бизниса.
Такође, ученицима се пружа могућност даљег школовања на многим факултетима: Машински, Електронски, Саобраћајни, Електротехнички и многи др. као и на бројним високим и вишим школама.
адад
дадада
Машински техничар за компјутерско конструисање
Овај профил је намењен ученицима који воле разне машине, механизме и уређаје, а пре свега компјутере. Циљ учења у трајању од 4 године је оспособљавање ученика за тачан, прецизан, креативан и самосталан рад у виду разних прорачуна, моделирања делова, креирања техничких цртежа на на рачунарима, као и стицања других вештина и знања у широком подручју машинства и обраде метала.
Током четворогодишњег школовања ученици се оспособљавају за:
- израду прорачуна и техничке документације;
- испитивање и мерење карактеристика машинских делова и склопова;
- пројектовање машинских делова и склопова;
- коришћење напредних софтверских алата за 3D обликовање;
- израду делова на 3D штампачу;
- и још много тога...
Практичан рад се обавља у недавно реновираној школској радионици.
Након завршеног школовања, матурантима се пружа могућност запослења у индустрији машина и алата, индустрији процесне технике и управљања, аутомобилској индустрији, компјутеризованој машинској обради, конструкционим бироима, и другим областима где се користе рачунарске технологије.
Такође, овај образовни профил пружа велике могућности за наставак школовања на факултетима (машински, технолошки, информатички, електро-технички...) или на вишим школама струковних студија, мада је могуће уписати и друге факултете као што су математички, филозофски, филолошки, ФОН или неки други.
асасас
афгаг
Техничар за компјутерско управљање (ЦНЦ) машина
Овај техничар управља обрадним процесима савремених, компјутерски управљаних машина – ЦНЦ машина (енг. CNC – Computer Numerical Control). Реч је процесу производње машинских делова на машинама код којих компјутер управља кретањем радних органа машине. Израђује се геометријски модел машинског дела на компјутеру и на основу њега се прави програм потребан за обраду на ЦНЦ машини.
Овај профил захтева одређену креативност и вештину које ученик стиче израдом великог броја програма за обраду на ЦНЦ машинама, али и израдом великог броја цртежа и модела на компјутеру.
Ово је најатрактивније занимање у машинству јер обједињује пројектовање и производњу применом компјутера!
Техничар за комјутерско управљање је занимање будућности. Повезује познавање опште машинских знања, са познавањем технологија обраде на компјутерски управљаним струговима и глодалицама.
После завршене школе ученици могу да се запосле у разним производним погонима опремњеним ЦНЦ технологијама. Такође им се пружа могућност даљег школовања (машински, технички, информатички, економски, менаџмент…).
садфсдфф
Техничар за роботику
Уколико схватате да је будућност у потпуној аутоматизацији и роботици, а истовремено сте талентовани за технику и природне науке овај профил је одличан избор.
Ученици овог образовног профила стичу основна знања из области роботике као мултидисциплинарне научне области. До знања и вештина долазе кроз изучавање теорије из области роботских система, мехатронских компоненти и вештачке интелигенције као и кроз њихову примену у реалном окружењу.
Пошто је реч о настави из домена високих технологија, настава се изводи у посебно формираном и опремљеном кабинету.
Ученици кроз вежбе науче да програмирају најједноставнијег робота, да раде са додатним компонентама (сензорима, камерама...) и, што је најважније, упознају се са могућностима укључивања таквих робота у аутоматизовану производну линију, тј. обучени су да опслужују CNC машине.
Ученици су по завршетку школе оспособљени и спремни су да се одмах укључе у производне индустријске програме. Такође, имају и чврсту подлогу за надоградњу знања и наставак школовања.
дадса
асдсада
Техничар грејања и климатизације
Циљ стручног образовања за квалификацију техничара грејања и климатизације је оспособљавање ученика за извођење, екплоатацију и одржавање инсталација грејања, хлађења, проветравања и климатизације.
Ученици школовањем за ово ѕанимање стичу потребна знања и вештине за одржавање машина, постројења и апарата за:
- Загревање просотра у зимском периоду;
- Хлађење простора у летњем периоду;
- Вентилацију;
- Одржавање релативне влажности ваздуха;
- Влажење ваздуха у зимском периоду и сушење (одвлаживање) у летњем;
- Одржавање потребног нивоа чистоће ваздуха
- и многих других...
Вежбе и практична настава за техничара грејања и климатизације се одвија у савремено опремљеним школским кабинетима као и у специјализованим сервисима и компанијама.
асаддаа
сдад
Аутомеханичар
У току школовања ченици се оспособљавају да се баве: техничким одржавањем возила, поправком и одржавањем главних склопова и делова, системом за хлађење, карбуратором, пумпом високог притиска, уређајима за паљење смеше и електричним уређајима на мотору, механизмом за управљање, спојницама, мењачима степена преноса, погонским мостом и зглобним преносницима, системом за ослањање, точковима и пнеуматицима, системом за кочење и др.
Дијагностика кварова на савременом BOSCH уређају у школској радионици.
Шта после:
- запошљавање у ауто сервисима, предузећима, установама, трговинама ауто делова,
- оснивање сопствене аутомеханичарске радионице или продавнице ауто делова,
- доквалификација (на пример за Машинске техничаре моторних возила, преквалификација, једногодишња специјализација...)
За ученике образовног профила Аутомеханичар постоји могућност обуке вожње и полагање за ''Б'' категорију у самој школи.
асаса
асдадасда
Механичар грејне и расхладне технике
Посао механичара грејне и расхладне технике је одржавање и руковање постројењима и инсталацијама грејања, климатизације и расхладних уређаја.
Настава се одвија у учионицама и посебно специјализованим кабинетима.
Практична настава се организује у школи, предузећима, радионицама и сервисима.
асдасдас
адасд
Механичар моторних возила - дуално образовање
По завршетку школовања, механичар моторних возила ће бити обучен да:
- дијагностификује и отклања неисправности на моторном возилу механичким путем;
- дијагностификује и отклања неисправности на моторном возилу уз помоћ дијагностичког уређаја;
- сервисира возила у експлоатацији;
- врши контролу исправности моторних возила...
Ученици и ученице током прве године стичу практична знања у школској радионици, у другој години проводе два дана, а у трећој години три дана недељно на практичној настави у компанији или аутосервису који сарађује са школом.
* Преузми или погледај ОВДЕ наставни план и програм за образовни смер Механичар моторних возила!